El curs es fa en aula virtual a excepció de la primera sessió, que és presencial al centre per fer-vos entrega del material i per signar la documentació corresponent.
Aquest curs està dirigit a professionals i emprenedors que necessitin tenir una millor presència en xarxes socials, per a posicionar de forma destacada la seva marca o negoci en Internet.
Ideal per a estudiants d’altres branques com poden ser la publicitat, màrqueting o la comunicació i vulguin millorar el seu perfil professional, especialitzant-se en un dels principals pilars del màrqueting digital en l’actualitat.
PLACES DISPONIBLES:
Treballadors en actiu: 70%
Aturats inscrits al SOC: 30%
NIVELL DE QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL: 3
REQUISITS D’ACCÉS:
Títol de Batxillerat o equivalent.
Títol de Tècnic Superior (FP Grau Superior) o equivalent.
Haver superat la prova d’accés a Cicles Formatius de Grau Superior.
Haver superat qualsevol prova oficial d’accés a la Universitat.
Certificat de professionalitat de nivell 3.
Títol de Grau o equivalent.
Títol de Postgrau (Màster) o equivalent.
Objectius
Objectiu general:
Conèixer les competències clau que un community manager ha d’assolir i les característiques del seu lloc de treball.
Objectius específics:
Dominar els principis del Màrqueting en línia i les formes més efectives de difondre un missatge utilitzant els diferents canals en línia existents.
Aprendre a fer servir de forma experimentada les principals plataformes de social media i aprendre a multiplicar els seus efectes fent servir-les de forma coordinada.
Analitzar converses i/o opinions a les xarxes socials sobre productes o marques.
Dominar les tècniques per a la generació de reputació en línia positiva sobre una empresa, producte o servei.
Aprendre a monitorar la nostra marca i la competència a través de les xarxes socials.Fomentar l’autoaprenentatge, ja que les eines que es fan servir en aquest àmbit canvien cada molt poc temps i cal mantenir-se actualitzat.
Afavorir el desenvolupament de les següents competències en l’alumnat: competència comunicativa lingüística i audiovisual, tractament de la informació i competència digital, competència d’aprendre a aprendre, competència d’autonomia i iniciativa personal, competència en el coneixement i la interacció amb el món en línia i competència social.
Continguts
1. Social Media i Community Management
1.1. Xarxes socials i comunitats.
1.2. Fixar els objectius d’un projecte Online: Acquisition, engagement, conversion, fidelization.
1.3. La figura del Community Manager: funcions i responsabilitats.
1.4. Com dinamitzar comunitats on line.
1.5. Com treballar continguts en social media.
2. Estratègia i creació del Pla de Mitjans Socials
3. Facebook
3.1. Facebook. Característiques principals.
3.2. Fanpages a Facebook: Com gestionar-les? Com fer-les créixer?
3.3. Engagement. Com aconseguir engagement amb la comunitat?
3.4. Pestanyes i aplicacions a Facebook.
4. Twitter
4.1. Twitter. Característiques principals.
4.2. Llenguatge específic de Twitter.
4.3. Com augmentar el número de followers.
5. Pinterest, Youtube, Linkedin, imatge social i vídeo màrqueting
5.1. Pinterest, la plataforma visual.
5.2. Google+: Característiques principals.
5.3. LinkedIn. Característiques principals.
5.4. Gestionar els contactes a Linkedin.
5.5. Com elaborar i optimitzar un CV a Linkedin (com millorar un extracte amb paraules clau).
5.6. Imatge social: Instagram, Flikr. Pinterest (la plataforma visual per a e-commerce).
5.6. Principis del videomàrqueting. YouTube, Vimeo i Vine.
6. Eines del Community Manager
6.1. HootSuite i TweetDeck.
6.2. Isuu, Slideshare i Prezi: compartir presentacions i pdfs.
6.3. Mailchimp: disseny de newsletters i e-mailing.
7. Mètriques i estratègies de Social Media
7.1. Mètriques i KPIs de Social Media.
7.2. Analítica i monitorització en el camp del Social Media.