El curs es fa en aula virtual a excepció de la primera sessió, que és presencial al centre per fer-vos entrega del material i per signar la documentació corresponent.
Aquest curs està dirigit a professionals i emprenedors que necessitin tenir una millor presència en xarxes socials, per a posicionar de forma destacada la seva marca o negoci en Internet.
Ideal per a estudiants d’altres branques com poden ser la publicitat, màrqueting o la comunicació i vulguin millorar el seu perfil professional, especialitzant-se en un dels principals pilars del màrqueting digital en l’actualitat.
En aquest curs, no poden accedir els que avui dia tinguin un càrrec de funcionari, ja que es tracta d’un PS.
Poden accedir:
Treballadors en actiu
Autònoms
Persones en situació d’ERTO
Places minoritàries:
Persones inscrites al SOC (Servei d’Ocupació de Catalunya)
Objectius
Objectiu general:
Conèixer les competències clau que un community manager ha d’assolir i les característiques del seu lloc de treball.
Objectius específics:
Dominar els principis del Màrqueting en línia i les formes més efectives de difondre un missatge utilitzant els diferents canals en línia existents.
Aprendre a fer servir de forma experimentada les principals plataformes de social media i aprendre a multiplicar els seus efectes fent servir-les de forma coordinada.
Analitzar converses i/o opinions a les xarxes socials sobre productes o marques.
Dominar les tècniques per a la generació de reputació en línia positiva sobre una empresa, producte o servei.
Aprendre a monitorar la nostra marca i la competència a través de les xarxes socials.
Fomentar l’autoaprenentatge, ja que les eines que es fan servir en aquest àmbit canvien cada molt poc temps i cal mantenir-se actualitzat.
Afavorir el desenvolupament de les següents competències en l’alumnat: competència comunicativa lingüística i audiovisual, tractament de la informació i competència digital, competència d’aprendre a aprendre, competència d’autonomia i iniciativa personal, competència en el coneixement i la interacció amb el món en línia i competència social.
Continguts
1. Social Media i Community Management
1.1. Xarxes socials i comunitats.
1.2. Fixar els objectius d’un projecte Online: Acquisition, engagement, conversion, fidelization.
1.3. La figura del Community Manager: funcions i responsabilitats.
1.4. Com dinamitzar comunitats on line.
1.5. Com treballar continguts en social media.
2. Estratègia i creació del Pla de Mitjans Socials
3. Facebook
3.1. Facebook. Característiques principals.
3.2. Fanpages a Facebook: Com gestionar-les? Com fer-les créixer?
3.3. Engagement. Com aconseguir engagement amb la comunitat?
3.4. Pestanyes i aplicacions a Facebook.
4. Twitter
4.1. Twitter. Característiques principals.
4.2. Llenguatge específic de Twitter.
4.3. Com augmentar el número de followers.
5. Pinterest, Youtube, Linkedin, imatge social i vídeo màrqueting
5.1. Pinterest, la plataforma visual.
5.2. Google+: Característiques principals.
5.3. LinkedIn. Característiques principals.
5.4. Gestionar els contactes a Linkedin.
5.5. Com elaborar i optimitzar un CV a Linkedin (com millorar un extracte amb paraules clau).
5.6. Imatge social: Instagram, Flikr. Pinterest (la plataforma visual per a e-commerce).
5.6. Principis del videomàrqueting. YouTube, Vimeo i Vine.
6. Eines del Community Manager
6.1. HootSuite i TweetDeck.
6.2. Isuu, Slideshare i Prezi: compartir presentacions i pdfs.
6.3. Mailchimp: disseny de newsletters i e-mailing.
7. Mètriques i estratègies de Social Media
7.1. Mètriques i KPIs de Social Media.
7.2. Analítica i monitorització en el camp del Social Media.